dilluns, 27 de maig de 2019

Les nespres i els albercocs són fruites de temporada!

La nespra, fruita amb orígen a Japó, es va difondre a Europa al segle XVIII com a arbre ornamental. Durant el segle XIX va començar a consumir-se a tota l'àrea mediterrània i es va adaptar molt bé a les zones de cultiu de cítrics. Amb l'arribada de la primavera, les nespres arriben als mercats i s'hi queden fins a inicis d'estiu. 

Així que ja ho sabeu, mengeu-ne i no desaprofiteu les propietats que ens ofereix aquesta fruita!
A més de contenir vitamina C i B, les nespres destaquen per altres vitamines i minerals. Conté vitamina A en forma de betacarotè, que és necessària per mantenir una retina sana. A més, també ajuda al bon creixement dels ossos i de les dents. També conté quantitats de B1 que és necessària per al metabolisme dels hidrats de carboni i per tant, és essencial pel bon funcionament del sistema nerviós.
Pel que fa a minerals, les nespres contenen potassi i magnesi. El primer és imprescindible per l'impuls del sistema nerviós i l'activitat muscular normal, i el segon ens ajuda a mantenir un bon funcionament de l'intestí, els nervis i els músculs. 
La nespra actua com a regulador intestinal i redueix l'acidesa gàstrica. A més, té efectes antioxidants i actua com a diürètic i desinflamatori de la bufeta. Es recomana escollir les que es vegin més madures ja que verdes poden ser indigestes. A més, es recomana també, consumir-les el més aviat possible un cop estan madures.


Els albercocs

Del maig al setembre són els mesos naturals en què podem trobar albercocs en els nostres mercats. Les tonalitats d’aquesta fruita varien del groguenc, passant per l’ataronjat i vermellós. La presència de més superfície vermellosa dóna nota del grau de dolçor del fruit.
Com sol passar en les fruites típiques d’aquesta època de l’any, es tracta d’un aliment amb alt contingut en aigua, amb baixa aportació d’hidrats de carboni i, per tant, amb un nivell calòric força baix, que se situa en les 40 calories per cada 100 grams d’albercocs consumits.
Una de les qualitats més interessants de l’albercoc és derivada del contingut en provitamina A (betacarotè), d’alta acció antioxidant. El betacarotè es transforma en vitamina A, a mesura que el nostre organisme en requereix. La vitamina A és imprescindible per al bon estat de la pell i de la visió i el cabell. També té una acció reforçadora del sistema immunològic. L’albercoc és ric en potassi i, en menor proporció, en magnesi i en calci. L’alt contingut en aigua juntament amb l’aportació de potassi fan que l’albercoc sigui una fruita especialment diürètica.
A més a més, l’albercoc és ric en tanins, unes substàncies que tenen propietats astringents, antiinflamatòries i antioxidants. També molts experts recomanen aquesta fruita a persones amb estómacs delicats i amb digestions pesades.
Per la seva textura, tamany, propietats i sabor, l’albercoc és una fruita recomanable per a tothom, ja sigui nens, adults, gent gran, esportistes…

Mengem sa consumint fruita de temporada! Al maig, nespres i albercocs!






Cap comentari:

Publica un comentari